2013年2月20日星期三

yaskawa elevator inverter L1000A Features


(1) lift the car, remove the wire rope, confirm the motor idling, not a security failure
(2) The encoder according to claim installed encoder lines condemnation
(3) the brake, brake the strong shock contactor KMB and KMZ inverter input and output contactor KMC, and KMY effective pull, observe brake is open to confirm that no frictional resistance the motor idling
(4) the inverter parameters A1-02 is set to 3, and set up the drive parameters according to Chapter 3.2 described
(5) Set the inverter, in accordance with 4.2.1 as described, the drive menu "AUTO-TUNING" input totaling seven, followed by:
Rated VOLTAGE motor rated voltage [VAC]
Rated current rated current of the motor [AAC]
Motor Rated Frequency Rated frequency [HZ]
Rated Speed ​​motor rated speed [RPM]
Number of Poles Motor number of poles
Selected Motor 1/2 drive motor No.
PG Pulses / Rev PG number of rotary encoder pulse number
2: Typical Case Study:
(1) elevator just start the drive displayed PGO failure
PGO feedback lost meaning, possible reasons: due to electrical or mechanical brake does not open, or stuck motor mechanical Possible Cause: the encoder power cord off or virtual access possible reasons: If the S-curve start or stop time set too long, due to the the elevator starter or the actual speed of the parking elevator close to zero speed, the traction force is small, when the car is overloaded or loaded with traction machine is likely to drag fixed car, the inverter is still speed command output PGO failure
(2) Elevator OC failure in the operation of the inverter suddenly
OC is the meaning of the over-current converter, possible causes of damage to the encoder, resulting in the feedback does not normally lead to possible reasons for over-current converter in the speed of the adjustment process, the motor winding insulation damage, will produce short circuit overcurrent possible causes , the load is too large, the acceleration time is too short
(3) elevator suddenly running in inverter displays OV fault
OV is the meaning of the main circuit DC-side voltage possible causes, analog given voltage sags, add acceleration and deceleration slope in the inverter parameters C1-01 = 1S, C1-02 = 1S
Possible reasons for following 15KW inverter input voltage E1-01 parameter set properly, generally located 400V, such as the set of 380V, then there may be upward deceleration the fault may be three reasons, the load is too large, the possible reasons for the deceleration time is too short braking resistor (braking unit) improperly configured or damaged
(4) when the elevator stopped inverter GF fault
GF is the meaning of the earth fault (ground current of the inverter output side of more than 50% of the rated output current), usually due to the output side of the contactor nonzero current release lead to check the drive parameters B1-03 is set to 1 (free glide stop), output contactor parking pole blocking the signal prior to release of Selenium in Green Tea by adding a relatively short circuit between the inverter to the motor U, V, W any one of the reasons; E2-01 set incorrectly also reported GF fault
(5) when the elevator stopped inverter the PUF fault is not recoverable
The PUF meaning the DC side fuse blown, usually lead to fuse melting bad braking transistor damage
(6) when the elevator stopped Inverter SC fault, not recoverable
The SC meaning of load short-circuit may cause a damage possible causes motor windings short: inverter IGBT module
(7) Elevator Express deceleration into the flapper given curve stairs
Given curve in order to ensure that direct calls into a flat layer flapper distance error will be corrected, if the error is large in a given curve will produce a higher level
Distance error causes
Hoistway the flat layers flapper varying lengths due to the hoistway study, the system to record the length of the floor flapper Peace layer sensor spacing if the other floors of the flapper may be long or short, will lead the calculated pulse when parking errors
2 encoder disturbed, sometimes Grounding is not good, the encoder signal into the motherboard may be affected by interference, leading to positioning errors
Traction machine rope slipping in the wire rope and sheave with chalk to make a mark, and then up and down to open a back and forth, to see mark whether the relative displacement relative displacement larger: if dirty wire rope and wire rope shall be cleaned; If the wire rope or traction sheave wear related components of the exchange shall be
4 leveling sensors malfunction or interference
When the Press Division I recommend setting the value for vector control, the inverter parameters, and the drive did the motor auto-tuning, but run the drive is still bad and motor match may inverter parameter adjustment disorder now can be recorded under the self-tuning the E2 parameter values, A1-03 = 2220, and then set up the inverter parameters to restore the factory default, then set the parameters of the E2 recorded, and other parameters of the inverter Division I recommended values ​​and actual field the required parameter settings debugging can
For example, in March 2003, a company in Harbin elevator on-site commissioning, the land of another user to reflect their own debugging encountered a problem, the inverter parameters set in accordance with the standard value, the inverter did the motor auto-tuning Nevertheless debug variable frequency just can not match the inverter Fortunately, before that, they debugged the three same configuration elevator, ideal debugging the debug the same way as before, but I do not know why the tune is bad customer also reminders The Elevator Therefore I stress
To the scene to check the main computer board and inverter parameters and peripheral configuration, are no exception, traction machine self-tuning indeed done but in elevator operation exception: Elevator normal acceleration and constant speed operation; while decelerating, obvious enough inverter vector control, resulting in slight runaway traction machine
According to this phenomenon, I carefully analyze and judge: Maybe some of the parameters of the inverter is mixed up in hundreds of parameters is impossible to find out
Thus, the record under the self-tuning parameters of E2 and then set A1-03 = 2220, the inverter to restore the factory default, then E2 parameter is set to record under the parameter, the inverter other parameters as Division I recommended value and the actual field required parameters (such as F1-01, etc.) settings, press the standard debugging method debugging results, inverter and traction machine match
Then test run slow, slow normal, and then run the single-layer, double-layer, multi-layer, the top level, the underlying Express running curve normal, comfort the debugging peace layer adjustment, as well as the functional check
Debugging, comfort and other aspects of customer satisfaction.

没有评论:

发表评论